En fin helg.

2012-03-18 @ 19:34:27
På min första lediga helg på sex veckor har jag gjort det här:

Tapetserat för första gången och tyckt att det blir hur fint som helst.
Kört all in med key lime pie, morotskaka, maränger, norskt godis, hamburgare, pannkakor och popcorn. På samma dag. Döm mig inte.
Köpt en popcornmaskin och först tyckt att det var bortpoppade pengar, men sen tyckt att det faktiskt var toppen.
Druckit te i mängder.
Lyxat till det med ett par inredningstidningar som noga gåtts igenom från första till sista sidan.
Promenerat i regnet.
Sovit i min älsklingsfamn.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vilken fin bild. Vilken inredningstidning är det (och nr)?



Hoppas du har fått en fin start på veckan!

2012-03-20 @ 08:54:27
URL: http://livelearnlove.blogg.se/
Postat av: Josefine

JAG HITTAR INTE NÅGON MAILADRESS PÅ DIN BLOGG, DÄRFÖR SKICKAR JAG MITT MEDDELANDE HÄR!



Hej!

Jag heter Josefine Forslund, är 16 år (1995) och bor i södra Stockholm.



Du är en av mina bloggar jag besöker dagligen och har sparat eftersom jag hittar mycket inspiration i det du lägger upp på din blogg!



Nu ber jag om din hjälp!



Jag har fått en uppgift i skolan att skriva en rapport om mänskliga rättigheter.



Uppgiften handlar om att jag ska välja ett ställe i Sverige där jag tycker att lagarna kring mänskliga rättigheter inte följs på rätt sätt.



Jag valde därför att ta stalking och förföljelse på internet.

Stalking har ökat väldigt mycket de sista åren i samband med att bloggportaler och community-sidor har vuxit sig enorma – och det gör det mycket lätt för stalkers att hitta precisa personuppgifter. Detta bryter mot den mänskliga rättigheten att alla individer har rätt till privatliv utan att bli trakasserad, hotad, kränkt eller förföljd.







Och eftersom du är bloggare, skulle jag uppskatta otroligt mycket om du tog dig tid och svarade snabbt på dessa frågor här nedanför.

Du kommer vara helt anonym, men jag behöver svaren i min rapport i form av statistiker och som fakta.







Frågor som gäller DIG:







1. I ett ungefärligt snitt, hur många unika personer besöker din blogg varje dag?







2. Är du noga med att dina läsare inte kan få tag på alla dina kontaktuppgifter? (D.v.s. att du inte skriver ut uppgifterna på bloggen eller på andra sidor som dina läsare kan komma åt)







3. Har du/är du någonsin rädd över att ”fel person” ska hitta din blogg och göra något mot dig?







4. Har du märkt att du fått ”konstiga” meddelanden från folk du inte känner efter att du startade din blogg?

Om ja – har du märkt att antalet konstiga meddelanden/kommentarer har ökat efter att dina besökssiffror (unika besökare) har ökat?







5. Har du fått kommentarer eller meddelanden på internet som har fått dig att känna dig hotad eller trakasserad(via din blogg)?

Om ja – har du märkt att samma person har ”kommit tillbaka” vid flera tillfällen, har det varit flera olika personer eller har det bara hänt en gång? - Och vad har du gjort för att få personen/personerna att sluta? Har du polisanmält?







Övriga frågor om stalking (frivilligt, du behöver inte svara långt!):







1. Tror du att vissa bloggare får ”skylla sig själva” när de får en stalker?

D.v.s. att det dom lägger upp på bloggen (inlägg i form av texter eller bilder som förklarar vart dom befinner sig, ”utmanande” bilder, kontaktuppgifter m.m.) kan öka risken för dom att få en stalker.







2. Eftersom stalking på internet ökar för varje år – har du någon idé om hur man på något sätt skulle kunna minska det? Borde samhället, polisen och regeringen ta större ansvar för att förbättra säkerheten på nätet?







Jag tackar dig oerhört mycket för att du har tagit dig tid att vara med i min undersökning och svarat på mina frågor, detta kommer hjälpa mig väldigt mycket!







Om du vill veta mer om mig och vem jag är (eller om min skoluppgift), så får du gärna kontakta mig via min mail, via Facebook (Josefine Forslund) eller besöka min blogg – forslundj.blogg.se (OBS! Jag vill inte att du ska se detta som reklam för min blogg!).







Ha en bra dag och ta hand om dig!

Kram







Josefine

2012-03-20 @ 13:33:13
URL: http://forslundj.blogg.se/
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-03-20 @ 14:17:36
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin blogg:)

2012-03-20 @ 16:42:36
URL: http://hannadobric.blogg.se/
Postat av: E M M E L L Y

låter som en rätt okej helg ändå ;)

2012-03-20 @ 16:50:52
URL: http://emmellys.blogg.se/
Postat av: Elisia ♔

Hej! Fin blogg, Kolla gärna in min & kommentera så vore det snällt av dig! kram ♥♥

2012-03-20 @ 21:41:44
URL: http://paulydelvecchio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback